7 Nov 2012

Become a Teacher (:


بسم الله الرحمن الرحيم

comel kan budak-budak tadika seri al amin (:
Alhamdulillah, saya telah dipanggil untuk berkhidmat sebagai guru tadika untuk sementara waktu di Tadika Seri Al Amin, Bandar Seri Putra, Selangor. Tadika ini menempatkan budak yang lingkungan umur 4-6 tahun. Walaupun gaji yang ditawarkan itu tidak banyak, namun apa yang lagi penting saya berpeluang menjadi pendidik untuk si cilik yang bakal menggantikan generasi akan datang.

Mungkin bagi sesetengah pihak ade yang mengatakan, "alah, cikgu tadika ja?". Tetapi pembelajaran dari awal tu la yang penting. Dengan memiliki ijazah sains kimia, mungkin ditertawakan orang dengan menjadi guru tadika, tetapi itu tak menjadi masalah pada saya sebab mulut orang biarlah.

Kalau diikutkan dari awal lagi saya ingin menjadi seorang murabbi, pendidik. Tetapi rezeki saya tidak ke arah itu semasa pengajian. Namun, sekarang setelah tamat ijazah pertama,saya tetap cuba mencari peluang untuk menjadi guru meskipun pada awalnya terpaksa menjadi guru ganti atau tadika.

Saya berharap agar KPLI/DPLI akan dibuka lagi pada tahun 2013. Kerana ianya merupakan salah satu peluang yang saya ada untuk memasuki skop pendidikan. Buat masa ini, saya akan cuba mencari sebanyak mungkin pengalaman sebagai seorang guru untuk memudahkan proses pengajaran di lain masa kelak. Kerana bagi saya, prospek seorang guru amat penting dan tanggungjawabnya juga besar dalam memberi didikan yang dapat memanusiakan insan selaras dengan syariat.

Semoga Allah membuka laluan rezeki untuk saya berada dalam dunia pendidikan. Tolong doakan sekali ye. ^_^,

tidak sabar mahu ketemu si cilik
-musafir.cinta.ilahi-

  Photobucket _______________________________________________________________ 
Selawat dan salam pada Habibullah Rasulullah Sallallahu alaihi Wassalam _______________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.