10 Jul 2014

#Pray4GAZA


بسم الله الرحمن الرحيم

Saat kekecohan kekalahan Brazil kepada German, dibelasah teruk oleh German,7-1, negara Palestin bergegar dengan dentuman bom oleh Zionis laknatullah. Sana-sini bangunan-bangunan runtuh, hancur dimusnahkan oleh mereka. Adakah kita sedar? Saya yakin umat Islam sedar atau at least yang ada facebook mesti tahu tentang hal ini. Kalau yang belum sedar lagi, cepat-cepatlah sedarkan diri. 

Ya, kita memang tak dapat berbuat apa-apa. Tapi kita ada doa sebagai senjata. Ambil sedikit masa titipkan doa buat saudara kita di sana. Yang mana ada facebook, twitter, instagram ramai-ramai pakat share isu ni dekat laman sosial. Ini adalah salah satu cara kita menyedarkan orang sekeliling tentang isu yang berlaku di Palestin sekarang. 

Menurut beberapa sumber, 
"Tentera Israel menyerang sekitar 160 sasaran di Genting Gaza. Sejak dua hari lalu, kami menyerang sebanyak 430 sasaran secara keseluruhan," kata pegawai itu, Jeneral Moti Almoz kepada radio Israel ketika kempen ketenteraan dikenali sebagai Operasi Helang Pelindung memasuki hari kedua semalam.
"Sasaran yang dikenal pasti itu termasuk melibatkan kawasan yang menempatkan 120 pelancar roket, 10 pusat perintah dan kawalan Hamas, sejumlah terowong dan dua buah kediaman," tambahnya. Menurut jeneral berkenaan, siri serangan itu menyebabkan stok senjata Hamas mengalami kemusnahan," ujar Almoz. 
(9 July 2014)    
Menurut salah seorang Generel Hamas, mereka cuba menyerang dari laut dan membedil roket jarak jauh ke arah beberapa buah bandar utama seperti Baitulmuqaddis dan Tel Aviv selain Hadera yang terletak lebih 100 kilometer dari Gaza, namun semua serangan itu dapat dipatahkan oleh tentera Israel.

Sejak Isnin lalu, tentera zionis Israel melancarkan serangan agresif kepada penempatan Palestin mengakibatkan puluhan maut dan ratusan cedera. Pesawat-pesawat tempur Zionis secara intensif melancarkan serangan udara tanpa henti di seluruh penjuru wilayah Jalur Gaza dengan sengit. Israel telah mengumumkan pelancaran serangan tentera - digelar "Operation Protective Edge" - dengan alasan menyekat serangan roket dari Gaza.

"Operation Protection Edge"??

Ini memang CRAZY!!Alasan yang sungguh tak masuk akal. Dari dulu lagi zionis laknatullah ni akan cari alasan untuk letakkan kesalahan tu pada orang Islam. Tambah pula sekarang bulan Ramadhan, saya boleh bayangkan si kejam Israel tertawakan umat Islam di Palestin dan ini benar-benar membuatkan hati ini bengkak. Namun, mereka tidak tahu bahawa saudara kita di Palestin berlindung di bawah yang Maha Agung, yang boleh menghancurkan mereka dalam satu saat sahaja. 


#pray4GAZA

#pray4GAZA

#pray4GAZA

#pray4GAZA

#pray4GAZA

#pray4GAZA
=====================================================================
"Ya Allah, sesungguhnya kami letakkan Engkau di batang leher musuh-musuh kami, dan kami berlindung denganMU dari kejahatan mereka. Ya Allah, hancur leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka! Kacau-bilaukan persatuan mereka! Cerai-beraikan pakatan mereka! Goncangkan pendirian mereka! Hantarkan ke atas mereka anjing-anjing Kamu! Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa, Wahai Tuhan Yang Bersifat Murka, Wahai Tuhan Yang Maha Menyiksa, Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah. Wahai Tuhan yang menurunkan Al-Quran, wahai Tuhan yang menggerakkan awanan, wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera Ahzab, kalahkanlah mereka, menangkanlah kami ke atas mereka…"
=====================================================================

..Aamiin..

  Photobucket _______________________________________________________________ 
Selawat dan salam pada Habibullah Rasulullah Sallallahu alaihi Wassalam _______________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.