1 Jan 2012

1 jan 2012 : Surprise Tahun Baru dari Encik Polis!


بسم الله الرحمن الرحيم 




01.01.2012


'Baik' sungguh hati en polis ni. Saya sebenarnya menunggukan surprise yang hebat dari pihak polis dalam menangani isu maksiat dalam sambutan tahun baru. Manela tahu pihak bertanggungjawab, berjaga malam ke untuk membanteras maksiat-maksiat yang melata di awal tahun baru. Rupanya saya mendapat surprise yang lagi hebat! Beberapa orang mahasiswa dibelasah dengan teruk oleh PIHAK POLIS!! Kalau pihak polis berbaris macam gambar kat atas tu untuk menghalang pelaku maksiat confirm diaorang semua kecut!

Dalam tragedi berdarah awal pagi tadi, Pengerusi Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS), Muhammad Safwan Anang dibelasah teruk sehingga dikejarkan ke Hospital Slim River untuk mendapatkan rawatan lanjut dan pemeriksaan mendapati beliau telah mengalami patah tulang di bahagian kiri pipi. Safwan kini sudah sedar daripada koma dan sedang dirawat di hospital ditemani beberapa rakan mahasiswa. Selain Safwan, beberapa siswa juga dilaporkan berdarah teruk dan cedera akibat dibelasah dengan kejam oleh pihak polis.

Saya suka quotekan kata-kata dari Pengerusi Pro-Mahasiswa Nasional, Mohd Taufiq yang jelas kecewa dengan tragedi tersebut.
“Mengapa kami diperlakukan sebegini rupa? Adakah kami lebih teruk daripada ribuan lagi rakyat yang sedang berseronok malam ini? Mengapa mereka yang tidak diperlakukan sebegini rupa?”
Apa sebenarnya yang mahu ditunjukkan oleh anggota polis dengan berbuat demikian? Adakah ingin menggertak mahasiswa lain supaya mereka takut untuk bersuara. Kalau betul, usaha kalian tidak akan berjaya kerana semua mahasiswa itu bekerja untuk Allah, bukannya untuk manusia! Kerana mereka telah menjual diri mereka dalam perjuangan ISLAM, bukannya menjual diri kepada manusia. 

Marilah sama-sama kita doakan semoga Presiden PMIUM,Muhammad Safwan dan rakan lain yang dibelasah sembuh. Sama-sama juga doakan mereka yang ditangkap dibebaskan.

p/s. kalau tak nak buat kebaikan, jangan halang orang lain buat kebaikan.. 

aku harap, aku tidak akan berundur bilamana aku ditentang!
Photobucket_______________________________________________________________ 
Selawat dan salam pada Habibullah Rasulullah Sallallahu alaihi Wassalam _______________________________________________________________

2 comments:

  1. @Qaseh Izana: ntahlah cik qaseh.. kalau kite cuba mendalami betul2 situasi ni, kita kan faham siapa benar siapa salah.. sbenarnya segala-galanya sudah jelas..huhu

    ReplyDelete

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.