17 Sept 2012

Cinta Tinta Musafir


بسم الله الرحمن الرحيم 


[ini hanyalah conteng-conteng saja]

Hampir dua bulan lamanya saya tidak menjenguk ke laman blog ni. Barangkali sudah bersawang. Selepas tamat pengajian saya di UTM dua bulan lepas saya berada di kampung. Jadi kemudahan internet tu tak dapatla. Sepanjang dua bulan ni rasanya pelbagai cerita ingin saya sampaikan tetapi sekarang masa saya dicemburui oleh dua orang anak saudara saya. Jadi babysitter pada dua orang anak kakak saya yang tak berapa nak 'baby'.Hee..

Tapi bukan itu yang saya ingin ceritakan di sini(yang tu akan diceritakan di post yang lain). Selama saya membuka laman blog saya ni, tidak ramai yang tahu siapa saya. Hanya segelintir dari sahabat saya yang diberitahu. Saya rasa tidak penting pun untuk mengetahui siapa penulis blog tersebut dan sebenarnya tidak suka jika penulisan kita dinilai atas individu semata-mata.

Tapi sekarang saya dah tak kisah. Saya bukannya femes pun nak menguar-uarkan ni blog saya.hee. Kalau ada sahabat yang tahu, harapan saya semoga sedikit sebanyak penulisan saya ini boleh memberi manfaat kepada orang lain di kala mereka mencari ayat-ayat motivasi yang menyatu dengan jiwa mereka. siapa tahu kan?

Sebenarnya ini blog ke dua saya. Blog saya yang pertama Permata Yang Dicari. Blog tersebut ada banyak masalah jadi setelah bertukar banyak link akhirnya saya memindahkan post2 dari blog tu ke akaun blog saya yang baru, Musafir Cinta Ilahi. Tetapi blog tu masih belum di delete supaya pembaca lama senang refer link ke blog saya yang baru ni.

Sejujurnya saya amat suka menulis. Kerana tulisan salah satu bahasa saya. Kalau saya tidak dapat memujuk seseorang yang tengah berduka, saya berharap dari jauh tulisan saya ini dapat membalut hatinya dengan izin Allah. Begitu juga jika seseorang sedang mencari-cari kata-kata semangat atau perangsang ketika bertemu dengan putus asa, saya berharap agar Allah menyentuh hatinya dengan tulisan saya ini.

Saya banyak mengambil inspirasi daripada pemerhatian di sekeliling saya. Kadang-kadang tulisan yang saya coretkan untuk insan-insan yang mengalami masalah yang dekat dengan saya. Mungkin mereka tidak menyedarinya betapa dekatnya bait-bait kata tulisan saya dengan mereka. Inilah cara saya. Penulisan ini sudah sebati dalam diri saya. Jadi saya tidak mahu tinggalkannya.

Saya bukanlah seorang ustazah atau pelajar jurusan agama atau jauh sekali faqih dalam agama. Saya sendiri masih merangkak-rangkak dalam menimba ilmu Allah. Banyak perkara yang masih saya tak tahu dan perlu belajar. Jadi jika ada penulisan saya yang tersalah atau tersilap, jangan segan silu untuk menegur. Manusia itu kan tidak sempurna, jadi wajarlah sifat 'ter' tu ada dalam diri manusia. ^^

Lebih kurang sebulan lagi, saya akan graduate dalam bidang sains kimia di universiti teknologi malaysia,skudai. Result saya tidak gempak mana pun, tetapi saya tetap bersyukur dengan apa yang saya dapat. Di kesempatan ini juga saya ingin merakam tahniah buat sahabat-sahabat saya yang melanjutkan pengajian ke peringkat master dan phD. Mereka ni yang mantop2 belaka.hee.Harapan saya semoga Allah permudahkan jalan selepas ini. Tolong doakan saya juga (:

p/s. terasa ingin berkelana ke negeri sabah, sarawak bah..

hmm..sedih rasanya bila ada orang yang menghina kekasih hati saya,Rasulullah s.a.w melalui Innocence of Muslims. Mereka tidak henti-henti menghina umat Islam. Tunggulah pambalasan daripada Allah. 


  Photobucket _______________________________________________________________ 
Selawat dan salam pada Habibullah Rasulullah Sallallahu alaihi Wassalam _______________________________________________________________

2 comments:

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.