13 Sept 2011

Aku Ingin MencintaiMu


بسم الله الرحمن الرحيم 


Alhamdulillah...saat ini kita masih dikurniakan peluang olehNya bernafas di atas bumi sementara. Bersyukur kepada Allah SWT, kerana tidak pernah lupa mengirimkan rahmat dan mawaddah kepada kita. Namun tidak terdetikkah di hati kita bahawa cinta kita terlalu palsu untuk diungkapkan kepada sang Pencipta! Sejenak terdengar lagu nyanyian Edcoustic, hati saya dirundung sayu..ya, bagaimana mungkin saya tidak sayu kerana lagu itu amat memberi kesan pada hati yang paling dalam. Ayuh sebentar sahabat-sahabatku, kita hayati sama-sama lagu ni..Mudahan kita mendapat sesuatu daripada seni kata ini..



Tuhan betapa aku malu 
atas semua yang Kau beri 
padahal diriku terlalu sering 
membuatMU kecewa

Entah mungkin karna ku terlena 
Sementara Engkau beri 
Aku kesempatan 
Berulang kali agar aku kembali

Dalam fitrahku sebagai manusia 
Untuk menghambakanMU
Betapa tak ada apa-apanya 
Aku dihadapanMU

Aku ingin mencintaiMU
setulusnya, sebenar-benar aku cinta
dalam do'a...dalam ucapan 
dalam setiap langkahku..

Aku ingin mendekatiMU selamanya
Sehina apapun diriku
Kuberharap untuk bertemu 
denganMU ya Rabbi

_______________________________________________________________ 

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan." 
-Hassan Al Basri- 
_______________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.