14 Sept 2011

part 1 : Mari Kenali Isteri-isteri Nabi Muhammad s.a.w


بسم الله الرحمن الرحيم

Pastinya semua orang tahu siapa itu Saidatina Khadijah binti Khuwailid r.a. Siapa lagi kalau bukan isteri pertama baginda Muhammad s.a.w. Tetapi adakah kalian semua kenal dengan isteri-isteri baginda yang lain? Di sini akan saya letakkan nama isteri-isteri Nabi Muhammad s.a.w. Maklumat lain akan saya postkan di lain masa jika berkesempatan..

Nama Isteri-isteri Rasulullah s.a.w,

          * Khadijah Binti Khuwailid r.a
          * Saudah Binti Zamaah r.a
          * Aisyah Binti Abu Bakar r.a
          * Hafsah Binti Umar r.a
          * Hindun Binti Abi Umayyah r.a
          * Zainab Binti Jahsin r.a
          * Juwairiyyah Binti Al-Harith r.a
          * Safiyyah Binti Huyyai Bin Akhthab r.a
          * Raihanah r.a
          * Mariyyah Al-Qubthiyyah r.a
          * Maimunah Binti Al-Harith r.a

Jika artis-artis Malaysia n antarabangsa kita boleh ingat, jadi apatah lagi isteri Nabi yang mulia. Lepas ni bolehlah simpan nama-nama ni dalam disket memori masing-masing ye..peringatan untuk diri saya juga..^__^
 _______________________________________________________________ 

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan." 
-Hassan Al Basri-
_______________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.