25 Apr 2012

New Message : Sayang Kamu


بسم الله الرحمن الرحيم

sayang kamu banyak! ^^


Ehem. Seronok jugak tengah-tengah tension+sress, ade mesej masuk dari seorang jejaka, "sayang kamu". Begitu banyak masalah dan konlik yang melanda bisa disejukkan dan ditenangkan hanya dengan mesej ringkas tersebut? How CAN?! Entahlah, mungkin ni first time saya dapat mesej dari seorang lelaki yang meluahkan tanda sayangnya pada saya. Terharu dibuatnya.

Selepas dia berubah sering dia buat saya terharu. Segala sikap ke'caringan'nye menonjol. Kata sapaannya kedengaran lembut, tiada lagi kasar. Saya suka sangat bila berjumpa dengan dia. Adanya dia di samping saya membuatkan saya terasa dilindungi. Oops..sebelum berbicara lanjut tidak mahu saya mengundang fitnah di hati. Lelaki yang diceritakan di atas adalah adik lelaki saya sendiri. Bukan adik angkat, tapi adik kandung. (:

Sebenarnya, mesej ini biasa saja bagi pasangan yang sedang 'hangus' bercinta. Ungkapan sayang itu selalu ada sebagai tanda kasih sayang mereka. Tetapi tidak bosankah bila ayat itu sudah diulang berkali-kali ketika bercinta. Agaknya si lelaki sudah letih mengungkapkan sayang masa bercinta, jadi selepas berkahwin tiada lagi ungkapan-ungkapan sayang buat isterinya. Tak bestnyer kalau jadi macam ni. ;( Sebab tulah, awok kaum lelaki jangan senang-senang nak cakap 'sayangla', 'cintala', 'rindula'. Sebab nanti awok-awok juga yang bosan duk ulang benda samo. Kesimpulannya nak ucap benda-benda gini, nikah dulu (:

Malam ni saya malas nak 'ngepek' sebab ada orang cakap saya suka 'ngepek'.(sikit-sikit jah..hee..) Tapi satu je nak pesan kat sahabat-sahabat. Ingatlah kita ni datang dari mana. Siapa yang ciptakan kita? Siapa yang beri kehidupan ni pada kita? Kenapa kita nak langgar apa yang DIA tetapkan untuk kita? Kenapa kita tak mahu buat apa yang DIA suruh? Kenapa kita tak ada rasa syukur dengan apa yang telah kita dapat? Kita ni siapa sahabat? Kalau bukan DIA yang menjadikan kita, kita tiada di sini. Jadi kita fikirlah, bukanlah dia jadikan kita ini untuk saje-saje. Setipa perkara itu mesti ada sebabnya. Cubalah sahabat-sahabat cari kenapa kite semua ni diciptakan atas bumi ini oleh Pencipta kita. Thought it deeply from bottom of your heart.

Sampai sini ja dulu. Ucapan terima kasih buat adik lelakiku kerana selalu membuat kakakmu ini terharu dengan sikapmu itu. Jawab molek exam final tu. Saya pun sayangkan kamu banyak, adikku (:


entry ini jadi bercampur disebabkan jiwa penulis sekarang berada dalam keadaan bercampur. Allahu Rabbi moga hati ini beroleh ketenangan. Doakan urusan saya dipermudahkan ye sahabat-sahabat.
-musafir.cinta.Ilahi-



  Photobucket _______________________________________________________________ 
Selawat dan salam pada Habibullah Rasulullah Sallallahu alaihi Wassalam _______________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.