2 May 2012

BERSIH 3.0 : CLEAN ALL


بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, berkesempatan menghadiri CLEAN 3.0. Usah ditanya apa keperluan saya pergi kesana, kerana masing-masing punya jawapan sendiri. Malas nak mengulas panjang-panjang. Sebab semua orang tahu tentang perhimpunan BERSIH ni. Yang pasti ini adalah pengalaman berharga yang akan tersemat di ingatan. Jom tengok gambar-gambar yang sempat diambil. (:

Gajah pun sokong duduk bantah (:
p/s: otw ke masjid negara

9.00 am - keadaan masih lenggang

orang dah mula ramai
unit amal sedang menjalankan tugas
pemimpin sedang berucap
ribuan manusia di masjid negara
masa perarakan

sedang berehat-rehat

kami sedang duduk-duduk macam ni sebelum polis mngambil
tindakan mnyembur gas pemedih mata... ZALIM !

Tidak sangka even kami yang duduk macam ni pun disemburnya juga. Sesak nafas juga menyedut hadiah-hadiah yang diberikan oleh mereka. Nasib baik ada orang menawarkan garam. Kalau tidak, tak tahulah macamane. Mesti ada yang kata 'padan muka! siapa suruh pergi!'. Daripada duk diperbodohkan di rumah dengan menyaksikan scene2 yang palsu dan diputarbelitkan baik lagi kena gas pemedih mata tu. peace (:


  Photobucket _______________________________________________________________ 
Selawat dan salam pada Habibullah Rasulullah Sallallahu alaihi Wassalam _______________________________________________________________

3 comments:

  1. y tak faham memang akan terima yang putarbelit kat tv tu.. nasib bek CH faham ^^.. Musafir Cinta , CH rasa, bek MC(musafir cinta) bg penerangan sedikit kenapa Bersih di laksanakan.. CH rasa ramai tak faham.. boleh ekk MC..

    ReplyDelete
  2. 'indahnya' sebuah negara demokrasi
    sangat islamik secara teori
    tetapi sangat kejam secara praktikal
    tatkala hawa nafsu menguasai diri
    kuasa di tangan penambah perisa
    lidah bercabang satu menjadi dua
    wajah yang satu membiak menjadi dua

    ReplyDelete

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.