6 Mar 2012

Nadi Perjuanganku


بسم الله الرحمن الرحيم


Aku dibesarkan dalam keluarga yang sederhana
Yang pada mulanya tidak begitu memahami erti keimanan
Aku meneruskan hidup tanpa matlamat yang jelas
Masaku remajaku banyak dimamah panorama dunia

Aku tidak pernah mengambil peduli tentang para ulama
Apatah lagi untuk mengetahui perjalanan sirah
Yang kutahu perkara wajib yang asas
Betapa jahilnya diriku seolah baru mengenal Islam

Sehinggalah suatu masa aku bertemu kalian
Kalian memaknakan erti perjuangan dalam hidupku
Aku mula belajar dan memahami apa yang telah aku tertinggal
Walau susah, aku ada kalian untuk membantuku

Wahai sahabatku yang dirahmati Allah
Ketahuilah kalian semua amat berharga buat diri ini
Aku selalu berdoa padaNya agar Dia beri kekuatan pada diri ini
Dan Dia anugerahkan kekuatan itu melalui kalian semua

Wahai sahabat seperjuanganku yang tak kenal erti lelah
Aku memerlukan doamu untuk aku terus mara dalam perjuangan ini
Aku tidak mahu kehidupanku ini menjadi sia-sia
Azamku ingin bersamamu mendokong mengizzahkan Islam

Wahai sahabat yang sangat baik hatinya
Terimalah diriku ini yang tidak punya apa-apa kelebihan
Aku hanya insan biasa yang punya banyak kelemahan
Namun aku tidak mahu menjadi antara golongan yang tercicir

Aku berdiri di sini demi menggenggam sebuah janji
Janji yang sama-sama kita patrikan pada suatu masa dulu
Sama-samalah kita perteguhkan antara satu sama lain
Dalam melaksankan amanah yang telah dipatrikan di depan Allah

Walau sesulit mana ujian, cabaran dan rintangan
Jangan pernah sesekali kita berniat untuk futur di atas jalan ini
Marilah sama-sama kita gerakkan gerabak perjuangan ini
Sehingga ke titisan darah yang terakhir!

Takbir...Allahu Akbar!!

-musafir.cinta.Ilahi-
matikan aku dalam perjuangan ini ya Allah


  Photobucket _______________________________________________________________ 
Selawat dan salam pada Habibullah Rasulullah Sallallahu alaihi Wassalam _______________________________________________________________

2 comments:

  1. terus kuat!! selamat berjuang menuju MARDHATILLAH.. moga ALLAH redha (= ALLAHUAKBAR!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah..Semoga Allah tetapkan hati dalam perjuangan ini..syukron ya ukhti.. ^_^

      Delete

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.