23 Dec 2011

PMR : TAHNIAH ADIK!


بسم الله الرحمن الرحيم 


Alhamdulillah hari ni result PMR dah keluar. Mungkin sekarang ada yang masih tersenyum melihat keputusan cemerlang yang diperolehi. Namun yang kurang cemerlang janganlah bersedih. Cemerlang atau tidak dalam PMR ini bukanlah pengakhiran segalanya. Kerana langkah adik-adik semua baru bermula. Yang penting adik-adik sudah berusaha semaksima yang mungkin. Ingat yang satu ni bahawa Allah melihat usaha hambaNya bukan hasilnya. Sejauh mana kita berusaha sebelum PMR itu adalah perkara yang menjadi nilaian Allah.

Jangan bersedih jika kali ini adik-adik menemui kegagalan tetapi jadikan kegagalan itu sebagai satu catalyst untuk adik-adik bangkit semula menawan ilmu di masa akan datang. Pada yang mendapat keputusan yang memberangsangkan pula jangan pernah mendabik dada kerana itu semua adalah kurniaan Allah. Boleh jadi ia juga merupakan satu ujian untuk adik-adik sama ada adik bersyukur atau tidak dengan kurniaan Allah tersebut. Lantas rebahkanlah dahi adik-adik bersujud syukur kerana Allah sudah memakbulkan doa adik-adik. (Haa..dah sujud syukur belum??)

Alhamdulillah, tadi saya mendapat mesej daripada adik perempuan saya yang mengatakan dia mendapat 8A. Saya tumpang gembira buatnya dan saya tahu kedua orang tua saya mestilah lagi gembira. Mabruk adik! Tapi kakak harap sangat adik tak leka dengan kejayaan yang adik dapat tu. Kerana perjalanan hidup adik masih panjang dan PMR bukanlah penentu kejayaan di masa hadapan. Kakak sangat berharap adik kakak seorang ni bukan saja cemerlang dalam akademik tetapi cemerlang juga dalam menjadi muslimah yang solehah yang taat pada agama. 4flat SOLEHAH!!

Setakat ini saja dari saya. Ingat, jika kejayaan sekarang bukan milik kita yakinlah yang kejayaan itu bakal kita genggam. Mintalah dengan Allah takdir terbaik disisiNya. Dengan itu kalian akan memandang baik segala apa yang diberikan olehNya. Wallahuallam..

_______________________________________________________________ 
Selawat dan salam pada Habibullah Rasulullah Sallallahu alaihi Wassalam _______________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.