6 Aug 2011

Selamat Datang Ke Musafir Cinta Ilahi


بسم الله الرحمن الرحيم 


Assalamualaikum w.b.t buat pembaca yang budiman. Alhamdulillah, panjatkan syukur kepada Allah kerana pada saat ini Allah masih mengurniakan kita limpahan nikmat yang membolehkan kita menjalani kehidupan ini dengan lancar. Hari ini adalah hari yang ke enam umat Islam berpuasa. Mudahan di bulan puasa ini bukan saja kita menahan diri daripada makan atau minum bahkan menahan diri dari segala perkara yang tidak disukai Allah SWT agar puasa kita pada kali ini diterima olehNya.



Blog Musafir Cinta Ilahi ini merupakan catatan saya yang ingin saya lukiskan di alam maya. Saya bukanlah ustazah ataupun ahli ilmi, tapi saya ingin bersama-sama mereka mengajak umat manusia ke arah kebaikan dan menolak kemungkaran dengan cara saya sendiri berpandukan Al-Quran dan Sunnah. Di samping itu, saya ingin membaiki kelompangan diri yang masih tersalut dengan kehinaan dosa terhadap kecintaan kehidupan duniawi.

Saya menulis bukanlah ingin menunjukkan bahawa saya lebih baik dari kalian, tapi saya mahu kita bersama-sama menjadi hamba yang terbaik di hadapanNya. Keadaan kita sekarang sangat haus. Haus dengan ilmu. Tapi lebih baiklah kita merasa haus dalam mencari ilmu daripada kita merasa kenyang dengan ilmu yang kita ada.

Mari bersama-sama berkelana mencari cinta Ilahi.. Semoga Allah memberkati dan meredhai segala apa yang kita lakukan di bumi hamparanNya ini. 

~Masa Untuk Berubah

p/s:-dulu menulis di sini ..disebabkan beberapa masalah, saya berpindah ke laman baru=)
________________________________________________________________

"Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh atau solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah, maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan."
-Hassan Al Basri-
________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment

Blog ini merupakan catatan seorang musafir yang ingin menggapai redhaNya.. Yang mana baik, ambik yang mana yang buruk tok sah ambik ye. Jika ada salah dalam penulisan ini, mohon teguran sahabat-sahabat semua.